Pomysły na szybkie śniadania

Mówi się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, w końcu  to  ono daje nam energię do działania w pierwszych godzinach po wstaniu i sprawia, że praca od samego rana lepiej wychodzi. Niestety duża liczba ludzi w dalszym ciągu uparcie unika konsumowania tego posiłku.

Ja na szczęście należę do tej grupy osób, która nie wyobraża sobie dnia bez śniadania. Śniadanie musi być zawsze, inaczej cały dzień chodzę głodna i zła na cały świat. Tak więc każdy poranek zaczynam od przyrządzenia pożywnego posiłku.

Co prawda lubię gotować, jednak poranki to taki okres dnia, którego bardzo nie lubię spędzać w kuchni, dlatego staram się szukać szybkich rozwiązań na przygotowanie śniadań.

Dzisiaj właśnie mam dla was kilka takich przepisów, na szybkie i smaczne śniadania.

Smoothies

Szybkie sniadania

Koktajle to coś co pokochałam od pierwszego spotkania. Robi się je bardzo szybko, są lekkie, no i  co najważniejsze są pyszne.

Smoothie z masłem orzechowym

1 banan

Łyżka masła orzechowego

Pół łyżeczki kakao

Szklanka mleka (krowiego lub roślinnego)

Smoothie owocowe 

Pół jabłka

Pół gruszki

Garść truskawek

1  mały banan

Niecała szklanka jogurtu greckiego/naturalnego 

Zielone Smoothie

1 banan

Garść truskawek

Garść szpinaku

Niecała szklanka jogurtu greckiego/naturalnego

 

Wszystkie składniki oczywiście obieramy/myjemy, wrzucamy do blendera i miksujemy na gładki płyn, a gotowe smoothie przelewamy do szklanki.

Muszę przyznać, że smoothie z masłem orzechowym jest moim faworytem. Przy czym warto zaznaczyć, że na ogół masła orzechowego nie lubię, pomimo że orzechy kocham. W każdym bądź razie ten koktajl to jedyna potrawa w jakiej jestem w stanie tolerować masło orzechowe.

Kanapki

Szybkie sniadania

Kanapki to jest coś co zdarza mi się jeść sporadycznie, a jeśli je już jem to zazwyczaj z różnymi pastami, przyrządzonymi dzień wcześniej. Bardzo często też do kanapek dodaje hummus, jednak hummusu jeszcze nie miałam okazji robić, dlatego dziś bez przepisu na hummus, ale w zamian mam dla was przepisy na dwie moje ulubione pasty do pieczywa, bardzo proste w przyrządzeniu a jednocześnie niezmiernie smaczne. Zwykle smaruję nimi chleb, a na pastę kładę warzywa (pomidor, ogórek, czasami paprykę), a całość posypuję kiełkami.

Pasta z czerwonej fasoli

Puszka czerwonej fasoli

Łyżeczka koncentratu pomidorowego

Sól i pieprz do smaku.

Fasolę wyjmuję z puszki, odsączam. Przekładam do miski, dodaje koncentrat, sól, pieprz i miksuję na gładką masę.

Pasta jajeczna z awokado

Dwa jajka

Awokado

Sok z cytryny

Sól i pieprz

Jajka gotuję na twardo i studzę. Kroję w drobną kostkę, dodaję rozdrobnione awokado, wszystko lekko skrapiam sokiem z cytryny. Dodaję sól, pieprz, opcjonalnie trochę musztardy i wszystko razem mieszam.

Owsianka nocna

pexels-photo-90894Mój absolutny hit. Darzę tę owsiankę szczególnym uwielbieniem, ponieważ jej przygotowanie zajmuje o wiele mniej czasu niż tradycyjne gotowanie płatków.

Przepis jest banalnie prosty. Wystarczy płatki owsiane wsypać do słoika, dodać szczyptę soli, opcjonalnie dodatki (kakao, cynamon, wiórki kokosowe – jednym słowem co kto lubi), zalać mlekiem i wymieszać. Słoik z taką zwartością wstawiamy wieczorem do lodówki, a rano wystarczy tylko podgrzać, dodać ulubione owoce i pyszne, pożywne śniadanie gotowe.

A jeśli akurat jest środek lata i temperatura nie służy jedzeniu ciepłych posiłków, można zamiast mleka wymieszać płatki z jogurtem naturalnym bądź greckim i rano cieszyć się zdrowym zamiennikiem sklepowych jogurtów owsianek.

Szybko, zdrowo i pożywnie. Smacznego!

  • klarr

    Idealny post dla mnie 😀 Szybkie śniadania to moje ulubione śniadania, bo rano czasu zawsze za mało 🙂 Spróbuję w końcu pasty z jajkiem i awokado, ponieważ nigdy nie jadłam, ciekawi mnie to awokado 😀

    • Pamiętam moje pierwsze spotkanie z awokado, które do udanych nie należało, ale danie mu drugiej szansy się opłaciło. Powiem tak, awokado jest bardzo smaczne, tylko musi być dojrzałe 🙂

  • A kakao do smoothie z masłem orzechowym dajesz gorzkie czy takie dla dzieci, słodkie? 😀 Dostałam ostatnio od rodziców smoothie maker i chętnie eksperymentuję 🙂

    • Dodaje zwykłe, gorzkie kakao – smoothie i tak jest słodkie, więc dodatkowego cukru nie potrzeba 🙂

      • Tak myślałam, chciałam się upewnić. Dzięki! 🙂